اخبار و مقالات

اختصاص یارانه حمل ونقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه
تاریخ انتشار : 1395/5/18 ساعت 09:31:00
اختصاص یارانه حمل ونقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه





















اختصاص یارانه حمل ونقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه
تاریخ: 1394/12/23
شماره: 4252
بازدید: 100
مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از پیشنهاد راه اندازی حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی به روسیه به سازمان توسعه تجارت خبرداد و گفت: این مهم مورد موافقت قرار گرفته است و به این بخش یارانه نیز تعلق می گیرد.
 
به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، شاهرخ شجری، حمل ونقل محصولات کشاورزی را از چالش های مهم صادرکنندگان ایرانی بیان کرد و افزود:با حضور مدیرکل ترانزیت و شرکت های حمل ونقل درباره صادرات محصولات با کیفیت جلسه ای برگزار شد.

وی در عین حال بر راه اندازی حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه تاکید کرد و گفت: در مرحله نخست، قرار شده صادرات محصولات به روسیه از مناطقی مانند دزفول، جیرفت و فارس از طریق حمل و نقل هوایی انجام شود؛ همچنین یارانه صادراتی به حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

** راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی
مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی خبرداد و گفت: این شورا متشکل از کارگروه های دامی، شیلاتی، زراعی، باغی، صنایع غذایی، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و همچنین دستگاه های گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و سازمان توسعه تجارت است.

وی هدف از تشکیل این شورا را بررسی مشکلات و چالش های صادرات و رفع آن با رایزنی دستگاه های مرتبط دانست و گفت: پس از بررسی مشکلات صادرات در کارگروه ها، راهکارهایی در اختیار شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی قرار می گیرد و در آن شورا مشکلات تحلیل شده و سیاستگذاری انجام می گیرد.

وی برندسازی را یکی از چالش های صادرات محصولات کشاورزی کشور برشمرد و اظهارداشت: بخش عمده ای از این محصولات به صورت فله ای صادر می شود در حالی که صادرات کالاها باید با برند ایرانی و در بسته بندی های شکیل به بازارهای بین المللی عرضه شود.

به گزارش ایرنا، امسال مجموع تولیدات کشاورزی بیش از 110 میلیون تن به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به پارسال 11 درصد رشد نشان می دهد.
منبع خبر: ایرنا